<!Doctype HTML> - Дефиниция на използваната HTML версия "Doctype" след която следва отварящ <html> таг – този таг отваря, а също така
и затваря уеб страницата. Неговата задача е да укаже на Интернет браузъра, че
между тези тагове се намира HTML код;
<head> - невидимата част на документа. В тази част обикновено има поне две неща:
<title> - заглавие. Текстът, затворен
между таговете „title”, ще бъде показан в заглавната лента на браузъра. Освен
това, според препоръките на W3C консорциума,
елементът “title” е задължителен и трябва да съдържа подходящо контекстно съдържание. Напр.
– „Основни HTML елементи”, вместо „HTML”.
Метатагове
Освен заглавието в главата (<head> </head>) на html документа се поместват и метатаговете. Използването на повечето метатагове не е задължително, но е препоръчително.
Метатаговете нямат краен (затварящ) таг и според изискванията за писане на HTML-код наклонената черта се изписва в края на началния (и единствен) таг.
Някои от метатаговете представляват елемент от SEO (Search Engine Optimization). Tова са метатагът за описание (description) и метатагът за ключови думи (keywords). Чрез описанието на страницата и ключовите думи те правят сайта по-лесно откриваем при търсене с търсещите машини в интернет. Голяма част от търсачките в интернет обаче обръщат внимание само на съдържанието на страниците, като игнорират съдържанието на метатаговете за описание и ключови думи.
Метатаговете се разделят на 2 групи:
a. Метатагове съдържащи атрибута HTTP-EQUIV и атрибута CONTENT. Имат следния формат:
<meta http-equiv="име" content="съдържание" />
Използват се за да управляват определени действия на браузъра.
б. Метатагове съдържащи атрибута NAME и атрибута CONTENT. Имат следния формат:
<meta name="име" content="съдържание" />
Използват се за да подават определена информация на търсачките.
Освен заглавието в главата (<head> </head>) на html документа се поместват и метатаговете. Използването на повечето метатагове не е задължително, но е препоръчително.
Метатаговете нямат краен (затварящ) таг и според изискванията за писане на HTML-код наклонената черта се изписва в края на началния (и единствен) таг.
Някои от метатаговете представляват елемент от SEO (Search Engine Optimization). Tова са метатагът за описание (description) и метатагът за ключови думи (keywords). Чрез описанието на страницата и ключовите думи те правят сайта по-лесно откриваем при търсене с търсещите машини в интернет. Голяма част от търсачките в интернет обаче обръщат внимание само на съдържанието на страниците, като игнорират съдържанието на метатаговете за описание и ключови думи.
Метатаговете се разделят на 2 групи:
a. Метатагове съдържащи атрибута HTTP-EQUIV и атрибута CONTENT. Имат следния формат:
<meta http-equiv="име" content="съдържание" />
Използват се за да управляват определени действия на браузъра.
б. Метатагове съдържащи атрибута NAME и атрибута CONTENT. Имат следния формат:
<meta name="име" content="съдържание" />
Използват се за да подават определена информация на търсачките.
Описание на страницата и език, за да
може браузърът да покаже коректно символите на съответния език (за български
език - "charset= windows-1251"). Ще отбележим още, че в
този случай нямаме затварящ таг.
<body> - тялото на HTML документа. В него се поставя цялото
съдържание на страницата: заглавия (<h1>), текстови параграфи (<p>) и др. То се състои от :
Тагове - <>;
Елементи – записват се между таговете, например <table>;
Атрибути (свойства) – форматират или задават някакво свойство за показвания
елемент, например – центрирана таблица
<table class="table">
<table class="table">
Коментари
Тагът за коментар по никакъв начин не влияе на html страниците и не се показва в браузъра.
Този таг е полезен когато на съответните места в една html страница трябва да се запишат различни текстове за обяснение и подсещане.
Например преди началото на някаква таблица в секцията body може да се постави коментар: "Начало на таблица" или нещо подобно.
Ако текст се изпише директно в секцията body той ще се появи на екрана. За да остане текста скрит (да не се появи в прозореца на браузъра) трябва да се използва тага за коментар в следния формат:
<!--Коментар, който няма да повлияе на HTML-документа-->
Т.е. коментара трябва да е изписан задължително между следните две форми:
Отляво (в началото) - ъглова скоба, удивителен знак и две тирета (<!--)
Отдясно (в края) - две тирета и ъглова скоба (-->)
Заглавия
Началния таг за задаване на заглавие е <h>, затварящия таг е </h>. Размерът на заглавията се определя с цифрите от 1 до 6 включително, като най-малък е размера на заглавие 6, а най-голям - размера на заглавие 1.
<h1>Заглавие</h1> Най-голям размер на текста
<h2>Заглавие</h2>
<h3>Заглавие</h3>
<h4>Заглавие</h4>
<h5>Заглавие</h5>
<h6>Заглавие</h6> Най-малък размер на текста
При използването на този таг автоматично се добавя по един празен ред над и под текста на заглавието.
Хипервръзки
Тагът за хипервръзка е <a>, като на неговия атрибут href се задава за стойност адреса, към който води връзката. Тагът има затварящ таг </a>.
Тагът за хипервръзка е <a>, като на неговия атрибут href се задава за стойност адреса, към който води връзката. Тагът има затварящ таг </a>.
Таблици
Таблиците са важен инструмент при създаването на една уеб-страница. Често цялата страница е разположена в таблица, чиито редове и колони оформят различните части на HTML-документа. В HTML5 това е грешно.
Таблиците са важен инструмент при създаването на една уеб-страница. Често цялата страница е разположена в таблица, чиито редове и колони оформят различните части на HTML-документа. В HTML5 това е грешно.
Формуляри:
Формулярите са един от важните инструменти, особено когато става дума за изработване на интерактивна или комерсиална страница. Чрез формулярите вашите клиенти могат да дадат информация за себе си, да поръчат вашите продукти, да попълнят анкета, чрез която да се ориентирате какви са техните предпочитания, да дадат мнение по определен въпрос и пр. Т.е. формулярите са вид средство за обмяна на информация между разработчика на сайта и неговите посетители.
Формулярите са един от важните инструменти, особено когато става дума за изработване на интерактивна или комерсиална страница. Чрез формулярите вашите клиенти могат да дадат информация за себе си, да поръчат вашите продукти, да попълнят анкета, чрез която да се ориентирате какви са техните предпочитания, да дадат мнение по определен въпрос и пр. Т.е. формулярите са вид средство за обмяна на информация между разработчика на сайта и неговите посетители.
Списъци
Често в HTML-страниците се прави изброяване на някакви елементи и в тези случаи е подходящо да се използват специалните тагове на HTML за списъци, тъй като това придава по-подреден вид на страницата.
Често в HTML-страниците се прави изброяване на някакви елементи и в тези случаи е подходящо да се използват специалните тагове на HTML за списъци, тъй като това придава по-подреден вид на страницата.
Изображения
Изображенията - картинки, фотографии и др., анимирани или статични, са важна част от почти всеки сайт в мрежата. Добре подбрани и разположени, те могат да "освежат" HTML-страницата ви, но претрупването на една страница с изображения може да постигне и обратния ефект, като я направи непривлекателна. Освен това използването на прекалено много изображения ще направи страницата "тежка" и трудна за зареждане.
Изображенията - картинки, фотографии и др., анимирани или статични, са важна част от почти всеки сайт в мрежата. Добре подбрани и разположени, те могат да "освежат" HTML-страницата ви, но претрупването на една страница с изображения може да постигне и обратния ефект, като я направи непривлекателна. Освен това използването на прекалено много изображения ще направи страницата "тежка" и трудна за зареждане.
Музика и видео
HTML позволява да вградите музикален фон в страницата си, както и да сложите връзки към ваши музикални и видео клипове, които потребителя да чуе и види чрез щракане върху съответните връзки.
HTML позволява да вградите музикален фон в страницата си, както и да сложите връзки към ваши музикални и видео клипове, които потребителя да чуе и види чрез щракане върху съответните връзки.
Символи
HTML поддържа множество кодовете, чрез които може да се изпишат буквите от почти всяка азбука в света (включително и кирилицата), както и всевъзможни символи, които не се намират на нито една клавиатура.
HTML поддържа множество кодовете, чрез които може да се изпишат буквите от почти всяка азбука в света (включително и кирилицата), както и всевъзможни символи, които не се намират на нито една клавиатура.
<footer> Той стои в края на HTML
документа и обикновено съдържа информация за създателя на сайта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар